Käytetyn laitteen arvo perustuu mm. laitteen merkkiin, malliin, teknisiin ja toiminnallisiin ominaisuuksiin sekä kuntoon. Laitteen ikä on myös merkittävä tekijä hyvityshinnan osalta. Laite kannattaa siis laittaa kiertoon heti tilaisuuden tullen mieluummin kuin jättää pahan päivän varalle kaapin pohjalle odottamaan arvon alenemaa.
Näin prosessi etenee, kun olet lähettänyt meille myyntilomakkeen:
Muutaman kysymyksen avulla arvioimme laitteesi kunnon, ja saat meiltä vikkelästi alustavan tarjouksen. Mitä tarkemmat tiedot annat laitteestasi, sitä realistisempi tarjous on.
Mikäli tarjous on mieleinen, tulee laite toimittaa huoltokeskukseemme arvioitavaksi. Toimitamme sinulle postitusta varten ilmaisen lähetystarran, tai voit tuoda laitteesi mihin tahansa myymäläämme, josta se lähetetään eteenpäin.
Vastaanotettuamme laitteen poistamme siitä kaikki käyttäjätiedot ja tarkastamme sen kunnon Apple-valtuutetun huoltoliikkeen työkaluin, minkä jälkeen toimitamme lopullisen tarjouksen laitteesi hyvityshinnasta.
Huomioithan, että laitteen toimittaminen meille ei sido sinua mihinkään. Mikäli et ole tyytyväinen lopulliseen hyvityshintaan, palautamme laitteen sinulle veloituksetta.
Hyväksyttyäsi lopullisen tarjouksen maksamme ilmoittamallesi pankkitilille laitteestasi maksettavan hyvityshinnan.
Jotta voimme mahdollistaa laitteellesi parhaan hyvityshinnan ja ripeän maksun, nämä asiat on hyvä huomioida ennen laitteen toimitusta mcarelle:
Poista käytöstä mahdolliset estot ja lukot, kuten FMI (Find My iPhone), aktivointilukitus ja MDM-lukitus. Mikäli toimittamassasi laitteessa on lukitus, joka estää laitteen kunnon arvioinnin, käsittelemme sen kierrätyslaitteena tai palautamme laitteen sinulle.
o Toimi näin ennen kuin myyt iPhonesi tai iPadisi: https://support.apple.com/fi-fi/HT201351
o Toimi näin ennen kuin myyt Macisi:https://support.apple.com/fi-fi/HT201065
Suosittelemme poistamaan laitteista kaikki siihen kiinnitetyt oheislaitteet tai tarvikkeet ennen kuin toimitat laitteen meille tarkistettavaksi. Tarkastuksen yhteydessä kaikki laitteeseen kiinnitetyt varusteet kuten suojalasit, linssisuojukset, koristeet ja tarrat poistetaan.
Suosittelemme varmuuskopioimaan tiedot laitteelta ja tyhjentämään sen sekä palauttamaan sen tehdasasetuksiin ennen laitteen toimittamista meille. Laitteesta poistetaan kaikki sen sisältämä tieto tarkistuksen yhteydessä, eikä niitä ole mahdollista palauttaa.
Laitepalautuksen yhteydessä emme puhelinten osalta odota laturia ja kaapelia palautuvaksi. Mikäli kuitenkin haluat palauttaa ko. tarvikkeet, ne mahtuvat hyvin palautuspakkaukseen ja otamme ne ilolla vastaan. Tablettien, kannettavien ja muiden laitteiden kohdalla laturin oletetaan palautuvan. Näissä tapauksissa puuttuva laturi vähennetään sovitusta hyvityshinnasta.