Tuote- ja palvelukohtaiset kysymykset

Ilmainen postitus mcarelle

Voit lähettää laitteen mcarelle veloituksetta, mikäli laitteesi takuu ei ole voimassa tai jos huolto ei ole takuun alainen.
Takuun ulkopuolisiksi huolloiksi katsotaan myös takuuaikana tapahtuneet vahinkotapaukset.
Ilmainen lähettäminen tapahtuu Postin kautta.
Toimi näin: Tee huoltotilaus osoitteessa oma.mcare.fi. Lisää toimitusosoite vain, jos se on eri kuin tilisi osoite (jolla olet rekisteröitynyt mcarelle). Pakkaathan laitteesi huolellisesti. Jätä pakettisi Postiin ja ilmoita jättäessä asiakaspalautustunnus, jonka saat huoltotilauksen tekemisen yhteydessä.
Lue Postin pakkaamisohjeet täältä.
Kun laitteesi huolto valmistuu, lähetämme sen takaisin veloituksetta.

Ilmainen postitus koskee ainoastaan takuun ulkopuolisia huoltoja, ja on saatavilla kun valitset toimipaikaksi Kampin (Helsingin), Tampereen tai Jyväskylän. Voit valita näistä lähimmän toimipisteen riippumatta siitä, missäpäin Suomea asut.

Huomioithan että ilmainen postitus ei koske yrityksiä eikä jälleenmyyjiä.

Tagit: ilmainen, pakkaus, posti, postitus, toimitus

MacBook Pro:n video-ongelmien korjauksen laajennusohjelma

Applen tutkimusten mukaan pienessä osassa MacBook Pro -järjestelmiä saattaa esiintyä kuvanlaatuongelmia tai niissä ei näy kuvaa ollenkaan tai järjestelmä saattaa käynnistyä uudelleen odottamatta. Nämä MacBook Pro -järjestelmät on myyty helmikuun 2011 ja joulukuun 2013 välillä.

mcarella korjaamme tällaiset MacBook Pro -järjestelmät maksutta.

Lisätietoja malleista, joissa ongelmia esiintyy, sekä käytettävissä olevista huoltovaihtoehdoista voit lukea Applen sivuilla täältä.

Tagit: apple, kuvanlaatu, laajennusohjelma, macbook, macbookpro, nvidia, pro, video, video-ongelma

Applen virtapistokkeen vaihto-ohjelma

Apple on saanut tietoonsa, että joissain hyvin harvinaisissa tapauksissa Applen virtapistokkeen kaksi piikkiä voivat katketa ja aiheuttaa sähköiskun vaaran. Voit tuoda vialliset pistokkeet mihin tahansa toimipisteeseemme, niin vaihdamme ne odottaessa uusiin.

Voit postittaa vialliset virtapistokkeet myös minkä tahansa huoltotyön yhteydessä. Merkitse viallinen virtapistoke lisätietoihin tilausta tehdessäsi, niin postitamme tilalle uuden huollosta valmistuneen laitteen mukana.

Huomioi että huolto-ohjelma koskee ainoastaan laturin virtapistoke-osaa.

wallplughead1-1024x173

Lue Applen tiedote täältä.

Virtapistokkeiden varastotilanne: Helsinki: hyvä, Tampere: kohtalainen, Jyväskylä: kohtalainen, Oulu: hyvä.

Huomio!
Jos kyseessä on 20-99 kpl viallista virtapistoketta, voi kyseiset pistokkeet palauttaa veloituksetta. Lue ohjeet .

Yritykset joilla on useampi kuin 100 kpl viallista pistoketta, voivat tehdä tilauksen yritysasiakaspalvelumme kautta. Lue ohjeet ja tee tilaus täältä.

Uusi virtapistoke

Uusi virtapistoke

Viallinen virtapistoke

Viallinen virtapistoke

Tagit: apple, pistoke, vaihto-ohjelma, viallinen, virta, virtapistoke

Mitä MacBook tai MacBook Airin akun vaihto maksaa?

Koska MacBook ja MacBook Air -malleja on monenlaisia, emme voi suoraan antaa hintatietoja akun vaihdoista. Kaiki Macien diagnoosit ovat aina ilmaisia mcarella, joten voit aina lähettää tai jättää laitteesi meille ja saat siten tarkan diagnoosin koneestasi ja hintatiedot mahdollisiin toimenpiteisiin.

Voit myös pyytää hinta-arvion täältä. Muista syöttää laitteesi sarjanumeron kun lähetät kyselyn, niin voimme antaa tarkat hintatiedot heti.

Tagit: air, akku, hinta, macbook, vaihto

Maksaako paketin lähettäminen teille?

Voit aina lähettää laitteesi huoltoon meille. Päätät itse miten haluat laitteesi meille toimittaa. mcare ei vastaa lähetyskustannuksista. Jos lähetät pakettisi Postin kautta, voit laskea mahdolliset lähetyshinnat Postin sivuilta täältä. Kun laitteesi on huollettu voimme lähettää laitteesi takaisin sinulle, jolloin lähetyshinnat ovat laiteriippuvaisia. Katso tarkemmat lähetyshinnat hinnastostamme.

Tagit: hinta, lähetys, paketti

Voiko Apple Watchiin vaihtaa lasin?

Ei. Applen huoltomalli vaatii Apple Watchin korjauksessa täyden laitevaihdon. Siten koko laite vaihdetaan korvaavaan laitteeseen.

Tagit: apple, lasi, vaihto, Watch

Miten toimin ennen kuin lähetän iPhone-laitteeni mcarelle huoltoon?

Kun olet tehnyt huoltotilauksen (joko verkkosivujemme kautta tai toimipisteessä) voit toimittaa laitteen meille joko postitse tai tuomalla sen toimipisteeseemme.

Ennen laitteen toimittamista meille, varmistathan että:

1. Olet ottanut laitteestasi varmuuskopion.
2. ”Find my iPhone”-toiminto on kytketty pois päältä.
3. Laite on hyvin pakattu jos lähetät sen postitse.

Voit myös saada suoraa teknistä tukea maksullisesta palvelunumerostamme 0600 418 712 (1,82€ / min pppvm) arkisin klo 09-17.

Tagit: fmi, huolto, huoltotilaus, iphone, lähetys, postitus, toiminta

Miten Find My iPhone / Etsi iPhoneni (FMI) deaktivoidaan / otetaan pois päältä?

“Find my iPhone” (Etsi iPhone)-toiminnon poiskytkeminen

Applen huoltoprosessi vaatii, että iOS-laitteiden “Find My iPhone”-toiminto on kytketty pois päältä laitteen ollessa huollossa. Sama koskee myös Apple Watch -huoltoja ja Apple Watch:in liitettyjä (yhdistettyjä) laitteita.

Voit sammuttaa “Etsi iPhone”-toiminnon, joko iOS-laitteesi asetuksista tai etänä osoitteesta: http://www.icloud.com/find

(voit suurentaa kuvat klikkaamalla)

Ohjeet toiminnon poistamiseen iOS-laitteessa:

1. Avaa “Asetukset”

FMI_settings_icon

 

2. Valitse “iCloud”

FMI_main_settings

 

3. Valitse “Etsi iPhoneni”

FMI_setting

 

4. Sammuta “Etsi iPhoneni”

FMI_fmi

 

5. Syötä iCloud-salasanasi ja valitse “Pois päältä”

FMI_pass

 

Laitteesi “Find My iPhone”-toiminto on nyt poistettu käytöstä.

 

Miten toimin, jos olen unohtanut Apple ID salasanani?

Jos olet unohtanut salasanasi, voit saada salasanan palautuksen Apple ID -rekisteröinnin vaiheessa antamaasi palautussähköpostiin.
Voit nähdä kyseisen osoitteen painamalla nimeäsi iCloud-valikossa ylläolevien ohjeiden kohdalla 3.

Salasanan uusimisen voit pyytää suoraan osoitteesta:

http://iforgot.apple.com

Jos et pysty poistamaan toimintoa käytöstä suoraan omassa laitteessasi, sammuta laite niin että verkkoyhteys katkeaa tai pistä laite lentokonetilaan, ja poista se sitten “Etsi iPhoneni” ‑luettelosta iCloud.com-palvelussa osoitteessa:

http://www.icloud.com/find

Voit myös lukea aiheesta lisää Applen tukisivuilla:
https://support.apple.com/kb/PH2702?locale=fi_FI

 

Ohjeet toiminnon poistamiseen käytöstä iCloud-verkkopalvelun kautta:

1. Katkaise laitteen virta tai pistä laite lentokonetilaan.

2. Syötä sähköpostiosoitteesi ja salasanasi www.icloud.com/find -sivulle

FMI_iCloud_1

 

3. Valitse “Etsi iPhoneni” / “Find My iPhone”

FMI_new2_findI

 

4. Valitse “Kaikki laitteet” / “All devices” ja klikkaa laitetta josta haluat poistaa toiminnon käytöstä

FMI_new2_list

 

5. Valitse “Poista tililtä” / “Remove”

FMI_new2_iphoneremove

 

6. Vahvista toiminnon poisto laitteesta valitsemalla “Poista” / “Remove”

FMI_new2_remove

Kun laite ei enää näy sivustolla, on laite poistettu “Find My iPhone”-palvelusta.

Huomioi, että laite ei saa olla verkkoyhteydessä. Tämän voi varmistaa sammuttamalla laitten tai sen verkkoyhteys.

 

Huomio: Voit poistaa iOS-laitteesi myös tyhjentämällä sen ensin.

Lue tarkalleen miten täältä ja seuraa ohjeita kohdasta “Poista sellainen laite, jota sinulla ei enää ole”.

Voit myöhemmin palauttaa laitteen iCloud- tai iTunes-varmuuskopiosta.

 

Ohjeet toiminnon poistamiseen Mac-tietokoneessa:

Valitse Omenavalikko >> Järjestelmäasetukset >> iCloud ja poista valinta “Etsi Macini” ‑valintaruudusta.

 

Voit myös lukea aiheesta lisää Applen tukisivuilla.

Applen sivuilla voit myös saada asiantuntijan apua.

Puhelimitse saat suoran yhteyden Applen tukipalveluun ilmaisesta palvelunumerosta: 0800 96372.

Voit myös saada suoraa teknistä tukea maksullisesta palvelunumerostamme 0600 418 712 (1,82€ / min pppvm) arkisin klo 09-17.

Tagit: etsi, find my iphone, fmi, iphone, iphoneni, toiminto

En löytänyt kysymykseeni vastausta täältä, mihin voin olla yhteydessä?
Harmi ettei sivuiltamme löytynyt vastausta. Ehdota mielellään mihin kysymykseen et löytänyt vastausta, niin voimme sen kirjata tänne ja samalla tietysti vastata kysymykseesi. Voit lähettää viestin täältä.
Vaihtoehtoisesti voit myös käydä jossain toimipisteessämme, lähettää viestiä Facebookin kautta tai soittaa asiakaspalveluumme, 0600 418 712 arkisin klo 08-19.

Tagit: asiakaspalvelu, kysymys, puhelin, sähköposti, viesti, yhteydenotto, yhteys

Jos jätän laitteeni huoltoon, miten voin olla varma ettei kustannus nouse?

Jos kustannus nousee arviota korkammaksi, tai jos laitteesi vaatii lisäosaa tai toista toimenpidettä, otamme aina sinuun yhteyttä varmistaaksemme miten haluat edetä. Siten voit aina olla varma siitä huoltosi lopullisesta kustannuksesta. Kaikki hintamme näet myös suoraan kotisivuillamme, ja kaikki huoltohintamme ovat kiinteät.

Tagit: hinta, huolto, kiinteä, kustannus, varmuus

Onko mcarella huoltotakuuta?

On, annamme aina kolmen (3) kuukauden takuun kaikista huoltotoimenpiteistä.

Tagit: huolto, huoltotakuu, mcare, takuu

En ole varma onko laitteessani takuu tai miten Applen takuu toimii

Valmistajan myöntämä takuu on yksi (1) vuosi ostopäivästä, ja ei koske rikkoontumisia. Voit tarkistaa takuusi Applen sivuilla tai toimipisteessämme. Voit myös lukea lisää Applen takuusta ja kuluttujansuojalaista täällä.

Tagit: apple, takuu, valmistaja

Saanko lainapuhelimen kun jätän iPhonen huoltoon?

Tarjoamme mahdollisuuden vuokralaitteeseen huollon ajaksi, toimipisteestä ja saatavuudesta riippuen. Laitteet ja mallit ovat rajoitettuja.
Tarkista saatavuus lähimmästä toimipisteestämme. Vuokralaitteen hinnan löydät täältä.

Tagit: huolto, iphone, laina, lainalaite, laite, vaihtolaite

Miten iPhone-huolto toimii?

Apple toimittaa vain rajallisesti varaosia iPhone-laitteille, joten huoltomalli on useimmiten laitteen vaihto korvaavaan laitteeseen. Vahinkotapauksissa suosittelemamme huoltomalli on koko laitteen vaihto korvaavaan laitteeseen. Mikäli laitteen runko ei ole vääntynyt, eikä laite ole kastunut, voidaan vaihtoehtoisesti laite lähettää valmistajalle näytönvaihtoon. Tiedot on syytä varmistaa tietokoneelle iTunes-ohjelmaan tai iCloud-palvelun kautta ennen laitteen tuomista huoltoon, sillä laite saatetaan joutua tyhjentämään huollon aikana.

Voimme varmuuskopioida laitteen tiedot, mutta emme voi varmuuskopioida AppStoresta ja iTunes Storesta ladattua dataa. Katso varmuuskopioinnin hinnat täältä.
Koko laitteen vaihto kestää noin kaksi arkivuorokautta. Jos kyseessä on näytön vaihto tai akun vaihto, niin laite otetaan huoltoon ja kyseinen osa vaihdetaan. Tämänhetkinen huoltoaika näytön vaihdolle on noin neljä arkivuorokautta.

Tagit: huolto, iphone, näyttö, vaihtolaite

Paljonko kustannusarvio maksaa ja mitä se sisältää?

Kustannusarvioon tulee virallinen kirjallinen arvio laitteen korjaustarpeista ja niihin liittyvistä kustannuksista, jota esimerkiksi moni vakuutusyhtiö vaatii. Voit tulla suoraan johonkin toimipisteistämme jättämään laitteesi niin teemme kustannusarvion. Suullinen kustannusarvio on meillä aina ilmainen. Tarkista kirjallisen kustannusarvion hinta hinnastostamme.

Tagit: arvio, iphone, kustannus, kustannusarvio, mac, vakuutus, vakuutusyhtiö

Mitkä tiedot säilyvät iPhone / iPad varmuuskopioinnissa?

Voit varmuuskopioida iOS-laitteesi sekä iCloudiin, että tietokoneellesi iTunesiin.

iCloud-varmuuskopio ei sisällä kolmannen osapuolen sovellusten sisältämää ja/tai niillä tuotettua dataa, eikä tietokoneelta laitteeseen synkronoitua dataa. iTunesiin sinulla on mahdollisuus varmuuskopioida myös AppStoren sekä iTunes Storen kautta ladattu materiaali, mikäli autentikoit iTunesin lataan materiaalin Apple ID:lläsi.

Mikäli olet synkronoinut tietokoneeltasi iOS-laitteeseesi jotakin dataa (esim. kuvia tai musiikkia), on varmuuskopio tehtävä samalle tietokoneelle, mikäli synkronoitu data halutaan sisällyttää varmuuskopioon.

Vaihtoehtoisesti me voimme varmuuskopioida laitteesi huoltohinnaston mukaisesti. Valitettavasti emme voi varmuuskopioida AppStoren sekä iTunes Storen kautta ladattua ja ostettua materiaalia, emmekä tietokoneelta laitteeseen synkronoitua dataa. Storen kautta ladattu materiaali on kuitenkin helposti ladattavissa uudelleen Apple ID:lläsi.

Tagit: backup, icloud, kopio, kopiointi, turvakopiointi, varmuuskopio, varmuuskopiointi

Miten teen varmuuskopion / back-up:in?

Voit varmuuskopioida iOS-laitteesi sekä iCloudiin, että tietokoneellesi iTunesiin.

Jos käytät iCloudia voit varmuuskopioida tietosi sinne, ja myös palauttaa kaikki tietosi uuteen tai huolettuun laitteeseen osoitteesta www.icloud.com. iTunesiin sinulla on mahdollisuus varmuuskopioida myös AppStoren sekä iTunes Storen kautta ladattu materiaali, mikäli autentikoit iTunesin lataan materiaalin Apple ID:lläsi.
Vaihtoehtoisesti me voimme varmuuskopioida laitteesi huoltohinnaston mukaisesti. Valitettavasti emme voi varmuuskopioida AppStoren sekä iTunes Storen kautta ladattua ja ostettua materiaalia, emmekä tietokoneelta laitteeseen synkronoitua dataa. Storen kautta ladattu materiaali on kuitenkin helposti ladattavissa uudelleen Apple ID:lläsi.

Mikäli olet synkronoinut tietokoneeltasi iOS-laitteeseesi jotakin dataa (esim. kuvia tai musiikkia), on varmuuskopio tehtävä samalle tietokoneelle, mikäli synkronoitu data halutaan sisällyttää varmuuskopioon.

Jos tarvitset teknistä tukea tämän suhteen, voit saada tarkkoja ohjeita miten toimia teknisestä palvelunumerostamme 0600 418 712 (1,82€/min ppvm).

Tagit: backup, icloud, kopio, kopiointi, turvakopiointi, varmuuskopio, varmuuskopiointi

Mac -tietokoneeni ( Mac, MacBook, MacBookAir, iMac ) pitää outoa ääntä, mikä siinä on vialla?

Tähän on vaikea vastata tutkimatta laitetta. Kaikki diagnoosit Maceille ovat täysin ilmaisia mcarella, joten voit vaivattomasti ja riskittömästi jättää koneesi diagnosoitavaksi johonkin toimipisteesemme, tai tehdä huoltotilauksen ja lähettää laitteesi postitse. Jos haluat teknistä tukea voit myös soittaa 0600 418 712 ja puhua suoraan mcaren sertifioidun Apple-teknikon kanssa. Puhelun hinta on 1,82€/minuutti ppvm.

Tagit: diagnoosi, ilmainen, mac, tekninen tuki, tietokone, tuki, vika

Tarvitseeko minun tehdä jotain erikoista kun jätän Apple Watchin huoltoon?

Varmistathan että kellon paritus puhelimeen on poistettu ennen kuin jätät sen huoltoon. Jos kello on paritettu puhelimeen tarvitsemme sekä puhelimen että kellon jotta voimme huoltaa Apple Watchisi.

Tagit: Apple Watch, huolto, paritus, Watch

Ostin puhelimen Soneralta / DNA:lta / Elisalta, voinko huoltaa laitteen teillä?

Ehdottomasti. mcare huoltaa kaikkien operaattoreitten laitteilta, riippumatta mistä sen olet ostanut. Tilaa huolto suoraan täältä.

Tagit: dna, elisa, huolto, operaattori, sonera

Voinko jättää vahinkovakuutukseeni liittyvän laitteen teille huoltoon?

Kyllä. Huollamme laitteita vakuutusyhtiöstä tai operaattorista riippumatta. Voit myös saada kustannusarvion vakuutusyhtiötäsi varten ja joissain tapauksissa otamme suoraan yhteyttä heihin. Kysy lisää toimipisteestä kun jätät laitteesi tai vakuutusyhtiöltäsi. Voit myös mainita suoraan että haluat huoltaa laitteen mcarella kun olet yhteydessä vakuutusyhtiöösi.

Tagit: fennia, if, operaattori, pohjola, vahinko, vakuutus, vakuutusyhtiö

Jätin laitteeni huoltoon Giganttiin ja sain sieltä tilausnumeron, voinko seurata tilausta mcaren kautta?

Kyllä, voit seurata huoltosi tilaa osoitteessa oma.mcare.fi. Anna joko laitteesi sarjanumero tai sukunimesi ja tilaus- tai viitenumerosi sivulle niin saat tarkemmat tiedot tilauksesta.

Tagit: Gigantti, huolto, huoltotilaus, seuranta, tila, tilaus

iPhonen näyttö on hajonnut, mitä sille voi tehdä?

Näyttö voidaan vaihtaa uuteen, jos puhelin ei muulla tavalla ole vaurioitunut. Jos puhelimen runko on vaurioitunut, niin emme voi vaihtaa ainoastaan näyttöä, vaan silloin on kyseessä vaihtolaitteen tilaus. Kannattaa aina olla yhteydessä suoraan toimipisteeseen jotta voimme tutkia puhelin sekä arvioida tarvittava toimenpide. Kyseessä voi olla siis pelkkä näytön vaihto tai täysi laitevaihto hinnaston mukaisesti. Oikea toimenpide on tarkistettava teknikon toimesta. Jos toimitat laitteesi postitse, ilmoittaa huolto huollon lopullisen hinnan ennen toimeenpiteen alkua. Tarkista toimipisteemme yhteystiedot täältä tai tee huoltotilaus suoraan täältä.

Tagit: iphone, lasi, näytönvaihto, näyttö, rikki

Onko ”vaihtolaite” uusi puhelin?

Vaihtolaite on samanlainen puhelin samoilla ominaisuuksilla, siis täysin uutta vastaava laite. Vaihtolaitteen käyttöjärjestelmä ei aina välttämättä ole uusin saatavilla oleva, joten käyttöjärjestelmän voi joutua päivittämään, esimerkiksi ennen uudemmasta käyttöjärjestelmäversiosta otetun varmuuskopion palauttamista. Vaihtolaitteen takuu jatkuu alkuperäisen laitteen takuun mukaisesti. Mikäli alkuperäisen laitteen takuu on jo päättynyt, on vaihtolaitteella 3 kk huoltotakuu.

Tagit: apple, ipad, iphone, laite, vaihto, vaihtolaite

Laitteeni on kastunut täysin, voiko sitä korjata?

Jos laite on upotettu nesteeseen tai muuten kastunut niin ettei laite käynnisty, on todennäköistä että laite on hyvinkin vaurioitunut. Jotta voimme varmistaa voiko laitteelle tehdä mitään, on se tuotava huoltoon tarkistettavaksi. Huomioi että kastunutta laitetta ei kannata yrittää käynnistää, sillä oikosulku voi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa vielä enemmän haittaa.

Tagit: kastunut, laite, neste, vahinko, vesi

Myykö mcare tarvikkeita kuten hiiriä, näppäimistöjä tai suojakuoria puhelimille?

Kyllä, valikoima vaihtelee hiukan toimipistekohtaisesti. Voit katsoa tarkempaa tietoa halutusta toimipisteestä täältä.

Tagit: hiiri, kännykkä, kovalevy, kuori, myynti, näppäimistö, suoja, tarvike, tarvikkeita, toimipiste, varaosa

Miten ilmainen noutopalvelu toimii?

Tarjoamme Helsingin asiakkaillemme ilmaisen noudon Apple-laitteille, Helsingin kehä III:n sisällä arkisin klo 9-16. Automme voi noutaa laitteesi aamu- tai iltapäivisin klo 9-13 tai 12-16 välisinä aikoina.

Voit pyytää noudon työpaikaltasi tai kotiosoitteestasi varaamalla ajan kun teet huoltotilauksen. Palvelu koskee kaikkia Apple-laitteita.

Lue palvelun ehdot sekä enemmän tietoa palvelusta täältä.

 

Tagit:

Huolto, huoltoajat

Mitä MacBook tai MacBook Airin akun vaihto maksaa?

Koska MacBook ja MacBook Air -malleja on monenlaisia, emme voi suoraan antaa hintatietoja akun vaihdoista. Kaiki Macien diagnoosit ovat aina ilmaisia mcarella, joten voit aina lähettää tai jättää laitteesi meille ja saat siten tarkan diagnoosin koneestasi ja hintatiedot mahdollisiin toimenpiteisiin.

Voit myös pyytää hinta-arvion täältä. Muista syöttää laitteesi sarjanumeron kun lähetät kyselyn, niin voimme antaa tarkat hintatiedot heti.

Tagit: air, akku, hinta, macbook, vaihto

Pitääkö puhelinta lähettäessä huoltoon laittaa mitään muuta mukaan?

Ei. Jos ei lisätarvikkeessa (esim. laturi) ole jotain vikaa jonka uskoo liittyvän puhelimen vikaan, ei tarvitse lähettää mitään tarvikkeita huoltoon paitsi itse laite.

Tagit:

En löytänyt kysymykseeni vastausta täältä, mihin voin olla yhteydessä?
Harmi ettei sivuiltamme löytynyt vastausta. Ehdota mielellään mihin kysymykseen et löytänyt vastausta, niin voimme sen kirjata tänne ja samalla tietysti vastata kysymykseesi. Voit lähettää viestin täältä.
Vaihtoehtoisesti voit myös käydä jossain toimipisteessämme, lähettää viestiä Facebookin kautta tai soittaa asiakaspalveluumme, 0600 418 712 arkisin klo 08-19.

Tagit: asiakaspalvelu, kysymys, puhelin, sähköposti, viesti, yhteydenotto, yhteys

Onko mcarella huoltotakuuta?

On, annamme aina kolmen (3) kuukauden takuun kaikista huoltotoimenpiteistä.

Tagit: huolto, huoltotakuu, mcare, takuu

Miten iPhone-huolto toimii?

Apple toimittaa vain rajallisesti varaosia iPhone-laitteille, joten huoltomalli on useimmiten laitteen vaihto korvaavaan laitteeseen. Vahinkotapauksissa suosittelemamme huoltomalli on koko laitteen vaihto korvaavaan laitteeseen. Mikäli laitteen runko ei ole vääntynyt, eikä laite ole kastunut, voidaan vaihtoehtoisesti laite lähettää valmistajalle näytönvaihtoon. Tiedot on syytä varmistaa tietokoneelle iTunes-ohjelmaan tai iCloud-palvelun kautta ennen laitteen tuomista huoltoon, sillä laite saatetaan joutua tyhjentämään huollon aikana.

Voimme varmuuskopioida laitteen tiedot, mutta emme voi varmuuskopioida AppStoresta ja iTunes Storesta ladattua dataa. Katso varmuuskopioinnin hinnat täältä.
Koko laitteen vaihto kestää noin kaksi arkivuorokautta. Jos kyseessä on näytön vaihto tai akun vaihto, niin laite otetaan huoltoon ja kyseinen osa vaihdetaan. Tämänhetkinen huoltoaika näytön vaihdolle on noin neljä arkivuorokautta.

Tagit: huolto, iphone, näyttö, vaihtolaite

Tarvitseeko minun tehdä jotain erikoista kun jätän Apple Watchin huoltoon?

Varmistathan että kellon paritus puhelimeen on poistettu ennen kuin jätät sen huoltoon. Jos kello on paritettu puhelimeen tarvitsemme sekä puhelimen että kellon jotta voimme huoltaa Apple Watchisi.

Tagit: Apple Watch, huolto, paritus, Watch

Paljonko huolto maksaa?

Kaikki huoltohinnat ovat mcarella aina kiinteät, siten sinun ei tarvitse koskaan huolehtia että itse huollon hinta muuttuisi. Voit nähdä päivitetyn huoltohinnastomme täällä.

Tagit: hinnasto, hinnat, hinta, huolto, kiinteä, varaosa

Paljonko maksaa varaosa koneeseen ja/tai kännykkään? Entä paljonko maksaa akku?

Jotta voimme antaa sinulle tarkan hinnan varaosaan joka sopii juuri sinun laitteesi, tulisi meidän tietää tarkemmin mistä laitteesta on kyse ja mitä varaosia haluat ostaa. Voit ottaa yhteyttä ja pyytää hinta-arviota sähköisesti suoraan täältä.

Tagit: hinnasto, hinnat, hinta, iphone, kännykkä, kone, mac, varaosa

Miten kauan huolto kestää?

Suurin osa huolloista kestää 1-2 arkivuorokautta, mutta tämä riippuu laitteesta, huoltotoimenpiteestä sekä huoltotilanteesta. Otamme aina kaikki huoltotilaukset työn alle välittömästi. Joissakin toimipisteissä voimme myös tehdä pikahuoltoja jopa 30 minuutissa riippuen huoltotarpeesta. Keskimäärin kaikki huollot tulevat työn alle arkivuorokaudessa ja valmistuvat kahdessa arkivuorokaudessa.

Ota yhteyttä lähimpään toimipisteeseen

Tagit: huolto, huoltoaika, toimipiste

Miten ilmainen noutopalvelu toimii?

Tarjoamme Helsingin asiakkaillemme ilmaisen noudon Apple-laitteille, Helsingin kehä III:n sisällä arkisin klo 9-16. Automme voi noutaa laitteesi aamu- tai iltapäivisin klo 9-13 tai 12-16 välisinä aikoina.

Voit pyytää noudon työpaikaltasi tai kotiosoitteestasi varaamalla ajan kun teet huoltotilauksen. Palvelu koskee kaikkia Apple-laitteita.

Lue palvelun ehdot sekä enemmän tietoa palvelusta täältä.

 

Tagit:

Huoltotilaukset

Miten luon tilin / aloitan huoltotilauksen mcaren asiakasportaaliin?

 

Tilin luominen mcaren asiakasportaaliin

Asiakasportaalimme sivuille pääset osoitteessa: oma.mcare.fi

 

Screen Shot 2016-04-05 at 14.46.17

 

Aloita tilin rekisteröinti painamalla ”Rekisteröidy”, tai jos haluat tehdä huoltotilauksen rekisteröinnin yhteydessä, valitse ”Tee huoltotilaus”.

Screen Shot 2016-04-06 at 19.59.40

 

Täytä yhteystietosi.
Huomioi että  sekä sähköpostikenttä  ja puhelinnumerokenttä   ovat pakollisia, jotta tilisi voidaan vahvistaa.

 

Screen Shot 2016-04-05 at 14.47.10

 

Syötä toimitusosoite jos asioit postitse.
Jos kyseessä on yritystili, täytä myös  yrityksen nimi. Valitse sen jälkeen salasana (vähintään 8 merkkiä) ja hyväksy mcaren yleiset palveluehdot. Voit myös valita että haluat vastaanottaa mcarelta uutisia ja tarjouksia sähköpostitse.
Tarkista syötetyt tiedot ja paina varmennuskoodiruutua. Valitse  lopuksi ”Luo tili”.

Screen Shot 2016-04-05 at 14.53.11

 

Kun tilisi on luotu, näet vahvistuksen:

Screen Shot 2016-04-05 at 14.54.51

 

Antamaasi sähköpostiosoitteeseen lähetetään varmistusviesti.
Klikkaa siinä olevaa linkkiä.
Esimerkki alla näyttää miltä viesti näyttää puhelimessa:

Screen Shot 2016-04-05 at 15.03.25

Paina ”Vahvista sähköpostiosoite”-nappia, jolloin saat ilmoituksen että tilisi on vahvistettu.

 

Voit nyt kirjautua mcaren portaaliin painamalla ”Kirjaudu sisään”.

Screen Shot 2016-04-05 at 14.55.03

 

Syötä tarvittaessa sähköpostiosoitteesi ja paina Kirjaudu-nappia.

Screen Shot 2016-04-05 at 14.55.44

 

Jotta voimme varmistaa tietosi, vaadimme myös nopean tekstiviestivarmennuksen.
Varmennusviesti on maksuton. Jos olet jo aikaisemmin suorittanut tämän askeleen, voit valita ”Minulla on jo koodi” ja syöttää aikaisemmin saamasi koodin. Muussa tapauksessa varmista että numerosi on oikein (syötä numero ilman ensimmäistä nollaa) ja paina ”Tilaa koodi”.

Screen Shot 2016-04-05 at 16.00.33

 

Järjestelmä vahvistaa vielä kerran että koodi tilataan annettuun numeroon. Paina OK.

Screen Shot 2016-04-05 at 16.01.44

 

Saat koodin tekstiviestinä puhelimeesi. Syötä koodi ruutuun ja paina ”Varmenna tili”. Voit myös tilata uuden koodin mikäli et vielä ole saanut koodia tekstiviestillä. Joissain tapauksissa tekstiviestin saapuminen voi kestää kauemmin. Jos et ole saanut koodiasi parin minuutin kuluessa, tilaa uusi koodi.

Screen Shot 2016-04-05 at 16.02.10

 

Järjestelmä vahvistaa että tilisi on varmennettu. Paina OK.

Screen Shot 2016-04-05 at 16.04.04

 

Olet nyt kirjautunut  tilillesi ja voit aloittaa huoltotilauksien tekemisen. Jos olet valinnut ”Tee huoltotilaus” rekisteröintivaiheessa, pääset heti tekemään huoltotilauksen.
Muussa tapauksessa pääset päänäkymään.
Tästä päänäkymästä voit myös muokata tietojasi, nähdä tilauksiesi työvaiheen, sekä hakea aiempia tilauksiasi.

Screen Shot 2016-04-05 at 16.04.24

Tagit: asiakas, asiakasportaali, huoltotilaus, luominen, oma, portaali, tili

Miten vaihdan salasanan asiakasportaalissa? (oma.mcare.fi)

Voit helposti vaihtaa salasanan kirjautumalla tilillesi ja valitsemalla ”Omat tiedot”. Sivun alakulmassa löytyy nappi ”Vaihda salasana”.

vaihdasalasana

Tagit: asiakasportaali, oma, portaali, salasana

Ilmainen postitus mcarelle

Voit lähettää laitteen mcarelle veloituksetta, mikäli laitteesi takuu ei ole voimassa tai jos huolto ei ole takuun alainen.
Takuun ulkopuolisiksi huolloiksi katsotaan myös takuuaikana tapahtuneet vahinkotapaukset.
Ilmainen lähettäminen tapahtuu Postin kautta.
Toimi näin: Tee huoltotilaus osoitteessa oma.mcare.fi. Lisää toimitusosoite vain, jos se on eri kuin tilisi osoite (jolla olet rekisteröitynyt mcarelle). Pakkaathan laitteesi huolellisesti. Jätä pakettisi Postiin ja ilmoita jättäessä asiakaspalautustunnus, jonka saat huoltotilauksen tekemisen yhteydessä.
Lue Postin pakkaamisohjeet täältä.
Kun laitteesi huolto valmistuu, lähetämme sen takaisin veloituksetta.

Ilmainen postitus koskee ainoastaan takuun ulkopuolisia huoltoja, ja on saatavilla kun valitset toimipaikaksi Kampin (Helsingin), Tampereen tai Jyväskylän. Voit valita näistä lähimmän toimipisteen riippumatta siitä, missäpäin Suomea asut.

Huomioithan että ilmainen postitus ei koske yrityksiä eikä jälleenmyyjiä.

Tagit: ilmainen, pakkaus, posti, postitus, toimitus

Yrityksellämme on yli 100 kpl viallista virtapistoketta, miten toimimme?

Voitte varmistaa vialliset virtapistokkeet sekä tilata uudet suoraan kotisivuillamme täältä.

Varmistattehan että olette lukeneet sivulla olevat ohjeet ennen tilausta.

Tagit: 100, vaihto-ohjelma, virtapistoke, yritys

Maksaako paketin lähettäminen teille?

Voit aina lähettää laitteesi huoltoon meille. Päätät itse miten haluat laitteesi meille toimittaa. mcare ei vastaa lähetyskustannuksista. Jos lähetät pakettisi Postin kautta, voit laskea mahdolliset lähetyshinnat Postin sivuilta täältä. Kun laitteesi on huollettu voimme lähettää laitteesi takaisin sinulle, jolloin lähetyshinnat ovat laiteriippuvaisia. Katso tarkemmat lähetyshinnat hinnastostamme.

Tagit: hinta, lähetys, paketti

Miten toimin ennen kuin lähetän iPhone-laitteeni mcarelle huoltoon?

Kun olet tehnyt huoltotilauksen (joko verkkosivujemme kautta tai toimipisteessä) voit toimittaa laitteen meille joko postitse tai tuomalla sen toimipisteeseemme.

Ennen laitteen toimittamista meille, varmistathan että:

1. Olet ottanut laitteestasi varmuuskopion.
2. ”Find my iPhone”-toiminto on kytketty pois päältä.
3. Laite on hyvin pakattu jos lähetät sen postitse.

Voit myös saada suoraa teknistä tukea maksullisesta palvelunumerostamme 0600 418 712 (1,82€ / min pppvm) arkisin klo 09-17.

Tagit: fmi, huolto, huoltotilaus, iphone, lähetys, postitus, toiminta

En löytänyt kysymykseeni vastausta täältä, mihin voin olla yhteydessä?
Harmi ettei sivuiltamme löytynyt vastausta. Ehdota mielellään mihin kysymykseen et löytänyt vastausta, niin voimme sen kirjata tänne ja samalla tietysti vastata kysymykseesi. Voit lähettää viestin täältä.
Vaihtoehtoisesti voit myös käydä jossain toimipisteessämme, lähettää viestiä Facebookin kautta tai soittaa asiakaspalveluumme, 0600 418 712 arkisin klo 08-19.

Tagit: asiakaspalvelu, kysymys, puhelin, sähköposti, viesti, yhteydenotto, yhteys

Olen tehnyt huoltotilauksen, miten toimin seuraavaksi?
Kun olet tehnyt huoltotilauksen (joko verkkosivujemme kautta tai toimipisteessä) voit toimittaa laitteen meille joko postitse tai tuomalla sen toimipisteeseemme.
Huomioithan, että huoltotilaus on voimassa kaksi viikkoa, jonka aikana laite tulee toimittaa huoltoon.
Kun olet tehnyt huoltotilauksen ja laite on toimipisteessämme tai huoltokeskuksessa, aloitamme huoltotoimeenpiteet. Otamme sinuun yhteyttä heti jos huollon yhteydessä ilmestyy kysymyksiä tai jos tarvitsemme lisätietoa. Kun tilaus valmistuu saat meiltä sekä sähköposti- että tekstiviestin.
Erilliset ohjeet laitteen postitukseen voit lukea täältä.

Tagit: huolto, huoltotilaus, nettisivut

Minulla ei ole tilausnumeroani, voitteko kertoa miten huoltotilaukseni etenee?

Ikävä kyllä emme voi antaa suoraa tietoa tästä puhelimitse, jos emme saa tilausnumeroa tai laitteen sarjanumeroa nimesi lisäksi. Otamme aina yhteyttä jos tilaukseesi ilmestyy kysymyksiä ja ilmoitamme aina sähköpostitse ja/tai tekstiviestitse kun huoltosi on valmistunut ja on noudettavissa, tai odottaa lähetystä.

Tagit: huoltotilaus, tila, tilausnumero

Voiko joku muu hakea laitteeni huollosta?

Kyllä. Jotta voimme luovuttaa laitteesi toiselle henkilölle, on meidän saatava kirjallinen varmistus asiasta turvallisuussyistä. Voitte lähettää viestin suoraan tilaukseenne (jos olette tehnyt tilin) oma.mcare.fi kautta ja kertoa kuka hakee laitteen (henkilöllisyys tarkistetaan aina). Vaihtoehtoisesti voit vastata tekstiviestillä tai sähköpostilla mcaren lähettämään vahvistukseen, jossa on aiheessa tilausnumero mainittuna ja että saamme luovuttaa laitteen henkilölle X X.

Tagit: haku, henkilö, henkilöllisyys, nouto

Jos jätän laitteeni huoltoon, miten voin olla varma ettei kustannus nouse?

Jos kustannus nousee arviota korkammaksi, tai jos laitteesi vaatii lisäosaa tai toista toimenpidettä, otamme aina sinuun yhteyttä varmistaaksemme miten haluat edetä. Siten voit aina olla varma siitä huoltosi lopullisesta kustannuksesta. Kaikki hintamme näet myös suoraan kotisivuillamme, ja kaikki huoltohintamme ovat kiinteät.

Tagit: hinta, huolto, kiinteä, kustannus, varmuus

Onko mcarella huoltotakuuta?

On, annamme aina kolmen (3) kuukauden takuun kaikista huoltotoimenpiteistä.

Tagit: huolto, huoltotakuu, mcare, takuu

Sain lainapuhelimen / vuokralaitteen kun jätin omani huoltoon, nyt puhelin ei toimi.

Pahoittelemme että laitteesi ei toimi. Testaamme kaikkien laitteiden perustoiminnot ennen kuin nämä luovutetaan, mutta joskus voi olla että laitteeseen ilmestyy joku vika.

Voit toki tulla heti takaisin toimipisteeseen niin otamme laitteen vastaan. Vaihtoehtoisesti voit jättää soittopyynnön täällä.

Tagit: laina, lainapuhelin, laite, reklamaatio, rikki, vaihto, vaihtolaite, valitus

Sain vaihtolaitteen ( iPhone / iPad, Apple Watch ) huollon yhteydessä, ja nyt vaihtolaite ei toimi.

Pahoittelemme, että laitteesi ei toimi. Kaikki vaihtolaitteet tulevat suoraan Applen tehtaalta, ja ovat kunnostettuja uudenveroisia laitteita. Testaamme kaikkien laitteiden perustoiminnot ennen kuin nämä luovutetaan, mutta joskus vaihtolaitteessakin saattaa olla jokin vika, aivan kuten uudessakin laitteessa.

Voit toki tulla heti takaisin toimipisteeseen niin otamme laitteen vastaan. Jos olet lähettänyt laitteen postitse niin pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse numeroon 020 766 1670 niin he auttavat sinua lähettämään laitteesi takaisin meille. Vaihtoehtoisesti voit jättää soittopyynnön täällä.

Tagit: apple, ipad, iphone, laite, reklamaatio, rikki, vaihto, vaihtolaite, valitus, Watch

iPhonen näyttö on hajonnut, mitä sille voi tehdä?

Näyttö voidaan vaihtaa uuteen, jos puhelin ei muulla tavalla ole vaurioitunut. Jos puhelimen runko on vaurioitunut, niin emme voi vaihtaa ainoastaan näyttöä, vaan silloin on kyseessä vaihtolaitteen tilaus. Kannattaa aina olla yhteydessä suoraan toimipisteeseen jotta voimme tutkia puhelin sekä arvioida tarvittava toimenpide. Kyseessä voi olla siis pelkkä näytön vaihto tai täysi laitevaihto hinnaston mukaisesti. Oikea toimenpide on tarkistettava teknikon toimesta. Jos toimitat laitteesi postitse, ilmoittaa huolto huollon lopullisen hinnan ennen toimeenpiteen alkua. Tarkista toimipisteemme yhteystiedot täältä tai tee huoltotilaus suoraan täältä.

Tagit: iphone, lasi, näytönvaihto, näyttö, rikki

Minulla on laite, mutta ei kuittia siihen. Voinko kuitenkin huoltaa laitteeni teillä?

Kaikki takuunalaiset sekä takuun ulkopuoliset (maksulliset) huollot onnistuvat mainiosti ilman kuittia. Virhevastuutapauksissa mukaan tarvitsee ostokuitin.

Takuuhuollot voimme hoitaa jos saamme laitetiedot ja voimme varmistaa että laite on edelleen takuun alla. Ota yhteyttä lähimpään toimipisteeseen tai tee huoltotilaus kotisivujemme kautta niin saat selville laitteen takuutiedot.

Tagit: kuitti, laite, takuu, takuuhuolto

Tein huoltotilauksen toissapäivänä ja laitteeni on teillä huollettavana. Onnistuuko tilauksen peruutus?

Ikävä kyllä ei, huoltotilaukset otetaan suoraan työn alle ja heti käsittelyyn jolloin myös työt aloitetaan ja mahdolliset varaosat tai vaihtolaite tilataan.

Tagit: huolto, huoltotilaus, peruutus, tilaus

Kun katson tilaustani kotisivuillanne, lukee tilassa että ”Laite odottaa varaosaa”, mutta en ole tilannut varaosia?

Jos kyseessä on esimerkiksi laitevaihto (iPhone, iPad, Apple Watch tai muu iOS-laite), niin luokittelee järjestelmämme myös vaihtolaitteen varaosaksi. Odotamme siis varaosan tai vaihtolaitteen saapumista teknikolle.

Tagit: ios, ipad, iphone, kotisivu, oma, tila, tilauksen tila, tilaus, vaihtolaite, varaosa

Miten huoltoni etenee? Voinko seurata tilaustani?

Pyrimme hoitamaan kaikki toimeenpiteet niin nopeasti kuin mahdollista. Voit seurata omaa tilaustasi sivulla oma.mcare.fi. Voit myös ottaa yhteyttä sähköpostitse tilaukseen liittyvillä kysymyksillä tai soittaa asiakaspalveluumme 020 766 1670, arkisin klo 08-19.

Tagit: asiakaspalvelu, huolto, huoltoaika, seuranta, tilaus

Puhelimeni on ollut huollossa useamman päivän, milloin se valmistuu?

Pyrimme hoitamaan kaikki toimeenpiteet niin nopeasti kuin mahdollista. Voit seurata omaa tilaustasi sivulla oma.mcare.fi. Voit myös ottaa yhteyttä sähköpostitse tilaukseen liittyvillä kysymyksillä tai soittaa asiakaspalveluumme 020 766 1670, arkisin klo 08-19.

Tagit: asiakaspalvelu, huolto, huoltoaika, seuranta, tilaus

Maksut

Maksaako paketin lähettäminen teille?

Voit aina lähettää laitteesi huoltoon meille. Päätät itse miten haluat laitteesi meille toimittaa. mcare ei vastaa lähetyskustannuksista. Jos lähetät pakettisi Postin kautta, voit laskea mahdolliset lähetyshinnat Postin sivuilta täältä. Kun laitteesi on huollettu voimme lähettää laitteesi takaisin sinulle, jolloin lähetyshinnat ovat laiteriippuvaisia. Katso tarkemmat lähetyshinnat hinnastostamme.

Tagit: hinta, lähetys, paketti

En löytänyt kysymykseeni vastausta täältä, mihin voin olla yhteydessä?
Harmi ettei sivuiltamme löytynyt vastausta. Ehdota mielellään mihin kysymykseen et löytänyt vastausta, niin voimme sen kirjata tänne ja samalla tietysti vastata kysymykseesi. Voit lähettää viestin täältä.
Vaihtoehtoisesti voit myös käydä jossain toimipisteessämme, lähettää viestiä Facebookin kautta tai soittaa asiakaspalveluumme, 0600 418 712 arkisin klo 08-19.

Tagit: asiakaspalvelu, kysymys, puhelin, sähköposti, viesti, yhteydenotto, yhteys

Maksetaanko tilaus heti?

Pääsääntöisesti huolto maksetaan aina noudettaessa. Jos kyseessä on vaihtolaite ja ennakkotilaus, tulee huolto maksaa tilaushetkellä.

Tagit: kortti, lasku, laskutus, maksu, maksutapa, mastercard, pankki, verkkopankki, visa

Mitkä maksutavat mcarella käyvät?

Debit ja kredit Visa ja MasterCard sekä käteinen ja verkkomaksu.

Tagit: kortti, lasku, laskutus, maksu, maksutapa, mastercard, pankki, verkkopankki, visa

Voinko maksaa huoltoni laskulla?

Yritysasiakkaat voivat maksaa laskulla, yksityisasiakkaat käteisellä, verkkomaksulla tai pankki- ja luottokortilla (Visa, Mastercard).

Tagit: kortti, lasku, laskutus, maksu, maksutapa, mastercard, pankki, verkkopankki, visa

Voiko joku muu hakea laitteeni huollosta?

Kyllä. Jotta voimme luovuttaa laitteesi toiselle henkilölle, on meidän saatava kirjallinen varmistus asiasta turvallisuussyistä. Voitte lähettää viestin suoraan tilaukseenne (jos olette tehnyt tilin) oma.mcare.fi kautta ja kertoa kuka hakee laitteen (henkilöllisyys tarkistetaan aina). Vaihtoehtoisesti voit vastata tekstiviestillä tai sähköpostilla mcaren lähettämään vahvistukseen, jossa on aiheessa tilausnumero mainittuna ja että saamme luovuttaa laitteen henkilölle X X.

Tagit: haku, henkilö, henkilöllisyys, nouto

Jos jätän laitteeni huoltoon, miten voin olla varma ettei kustannus nouse?

Jos kustannus nousee arviota korkammaksi, tai jos laitteesi vaatii lisäosaa tai toista toimenpidettä, otamme aina sinuun yhteyttä varmistaaksemme miten haluat edetä. Siten voit aina olla varma siitä huoltosi lopullisesta kustannuksesta. Kaikki hintamme näet myös suoraan kotisivuillamme, ja kaikki huoltohintamme ovat kiinteät.

Tagit: hinta, huolto, kiinteä, kustannus, varmuus

Paljonko huolto maksaa?

Kaikki huoltohinnat ovat mcarella aina kiinteät, siten sinun ei tarvitse koskaan huolehtia että itse huollon hinta muuttuisi. Voit nähdä päivitetyn huoltohinnastomme täällä.

Tagit: hinnasto, hinnat, hinta, huolto, kiinteä, varaosa

Paljonko maksaa varaosa koneeseen ja/tai kännykkään? Entä paljonko maksaa akku?

Jotta voimme antaa sinulle tarkan hinnan varaosaan joka sopii juuri sinun laitteesi, tulisi meidän tietää tarkemmin mistä laitteesta on kyse ja mitä varaosia haluat ostaa. Voit ottaa yhteyttä ja pyytää hinta-arviota sähköisesti suoraan täältä.

Tagit: hinnasto, hinnat, hinta, iphone, kännykkä, kone, mac, varaosa

Yleisiä kysymyksiä mcaresta

En löytänyt kysymykseeni vastausta täältä, mihin voin olla yhteydessä?
Harmi ettei sivuiltamme löytynyt vastausta. Ehdota mielellään mihin kysymykseen et löytänyt vastausta, niin voimme sen kirjata tänne ja samalla tietysti vastata kysymykseesi. Voit lähettää viestin täältä.
Vaihtoehtoisesti voit myös käydä jossain toimipisteessämme, lähettää viestiä Facebookin kautta tai soittaa asiakaspalveluumme, 0600 418 712 arkisin klo 08-19.

Tagit: asiakaspalvelu, kysymys, puhelin, sähköposti, viesti, yhteydenotto, yhteys

Löytyykö mcare Facebookista / somesta?

Kyllä, käy tykkäämässä Facebook-sivustamme!

Meillä on myös Twitter ja LinkedIn -sivut.

Tagit: facebook, linkedin, mcare, media, some, twitter

Miten löydän perille ja voiko teillä pysäköidä?

Katso toimipistekohtaiset ohjeet täältä. Kaikki mcaren toimipisteet sijaitsevat kaupunkien keskustoissa, joten niin julkisilla matkustaminen kun autolla tuleminen on helppoa. Helsingin toimipisteessä tarjoamme myös kaksi asiakaspaikkaa toimistomme vieressä, huoltotilauksien jättämistä ja noutoa varten. Muissa toimipisteissämme pysäköinti onnistuu läheisillä kadunvarsipaikoilla tai parkkitaloissa.

Tagit: helsinki, jyväskylä, matka, ohjeet, oulu, pysäköinti, tampere, toimipiste

Milloin toimipisteenne on auki?

Aukioloaikamme vaihtelevat klo 9-18 välillä, mutta jokainen toimipisteemme on aina auki vähintään klo 10-17 arkisin. Tarkista lähimmän toimipisteesi aukioloajan täältä.

Tagit: ajat, auki, aukioloajat, helsinki, jyväskylä, matka, oulu, tampere, toimipiste

Myykö mcare tarvikkeita kuten hiiriä, näppäimistöjä tai suojakuoria puhelimille?

Kyllä, valikoima vaihtelee hiukan toimipistekohtaisesti. Voit katsoa tarkempaa tietoa halutusta toimipisteestä täältä.

Tagit: hiiri, kännykkä, kovalevy, kuori, myynti, näppäimistö, suoja, tarvike, tarvikkeita, toimipiste, varaosa

Muut kysymykset

Miten luon tilin / aloitan huoltotilauksen mcaren asiakasportaaliin?

 

Tilin luominen mcaren asiakasportaaliin

Asiakasportaalimme sivuille pääset osoitteessa: oma.mcare.fi

 

Screen Shot 2016-04-05 at 14.46.17

 

Aloita tilin rekisteröinti painamalla ”Rekisteröidy”, tai jos haluat tehdä huoltotilauksen rekisteröinnin yhteydessä, valitse ”Tee huoltotilaus”.

Screen Shot 2016-04-06 at 19.59.40

 

Täytä yhteystietosi.
Huomioi että  sekä sähköpostikenttä  ja puhelinnumerokenttä   ovat pakollisia, jotta tilisi voidaan vahvistaa.

 

Screen Shot 2016-04-05 at 14.47.10

 

Syötä toimitusosoite jos asioit postitse.
Jos kyseessä on yritystili, täytä myös  yrityksen nimi. Valitse sen jälkeen salasana (vähintään 8 merkkiä) ja hyväksy mcaren yleiset palveluehdot. Voit myös valita että haluat vastaanottaa mcarelta uutisia ja tarjouksia sähköpostitse.
Tarkista syötetyt tiedot ja paina varmennuskoodiruutua. Valitse  lopuksi ”Luo tili”.

Screen Shot 2016-04-05 at 14.53.11

 

Kun tilisi on luotu, näet vahvistuksen:

Screen Shot 2016-04-05 at 14.54.51

 

Antamaasi sähköpostiosoitteeseen lähetetään varmistusviesti.
Klikkaa siinä olevaa linkkiä.
Esimerkki alla näyttää miltä viesti näyttää puhelimessa:

Screen Shot 2016-04-05 at 15.03.25

Paina ”Vahvista sähköpostiosoite”-nappia, jolloin saat ilmoituksen että tilisi on vahvistettu.

 

Voit nyt kirjautua mcaren portaaliin painamalla ”Kirjaudu sisään”.

Screen Shot 2016-04-05 at 14.55.03

 

Syötä tarvittaessa sähköpostiosoitteesi ja paina Kirjaudu-nappia.

Screen Shot 2016-04-05 at 14.55.44

 

Jotta voimme varmistaa tietosi, vaadimme myös nopean tekstiviestivarmennuksen.
Varmennusviesti on maksuton. Jos olet jo aikaisemmin suorittanut tämän askeleen, voit valita ”Minulla on jo koodi” ja syöttää aikaisemmin saamasi koodin. Muussa tapauksessa varmista että numerosi on oikein (syötä numero ilman ensimmäistä nollaa) ja paina ”Tilaa koodi”.

Screen Shot 2016-04-05 at 16.00.33

 

Järjestelmä vahvistaa vielä kerran että koodi tilataan annettuun numeroon. Paina OK.

Screen Shot 2016-04-05 at 16.01.44

 

Saat koodin tekstiviestinä puhelimeesi. Syötä koodi ruutuun ja paina ”Varmenna tili”. Voit myös tilata uuden koodin mikäli et vielä ole saanut koodia tekstiviestillä. Joissain tapauksissa tekstiviestin saapuminen voi kestää kauemmin. Jos et ole saanut koodiasi parin minuutin kuluessa, tilaa uusi koodi.

Screen Shot 2016-04-05 at 16.02.10

 

Järjestelmä vahvistaa että tilisi on varmennettu. Paina OK.

Screen Shot 2016-04-05 at 16.04.04

 

Olet nyt kirjautunut  tilillesi ja voit aloittaa huoltotilauksien tekemisen. Jos olet valinnut ”Tee huoltotilaus” rekisteröintivaiheessa, pääset heti tekemään huoltotilauksen.
Muussa tapauksessa pääset päänäkymään.
Tästä päänäkymästä voit myös muokata tietojasi, nähdä tilauksiesi työvaiheen, sekä hakea aiempia tilauksiasi.

Screen Shot 2016-04-05 at 16.04.24

Tagit: asiakas, asiakasportaali, huoltotilaus, luominen, oma, portaali, tili

Miten vaihdan salasanan asiakasportaalissa? (oma.mcare.fi)

Voit helposti vaihtaa salasanan kirjautumalla tilillesi ja valitsemalla ”Omat tiedot”. Sivun alakulmassa löytyy nappi ”Vaihda salasana”.

vaihdasalasana

Tagit: asiakasportaali, oma, portaali, salasana

Ilmainen postitus mcarelle

Voit lähettää laitteen mcarelle veloituksetta, mikäli laitteesi takuu ei ole voimassa tai jos huolto ei ole takuun alainen.
Takuun ulkopuolisiksi huolloiksi katsotaan myös takuuaikana tapahtuneet vahinkotapaukset.
Ilmainen lähettäminen tapahtuu Postin kautta.
Toimi näin: Tee huoltotilaus osoitteessa oma.mcare.fi. Lisää toimitusosoite vain, jos se on eri kuin tilisi osoite (jolla olet rekisteröitynyt mcarelle). Pakkaathan laitteesi huolellisesti. Jätä pakettisi Postiin ja ilmoita jättäessä asiakaspalautustunnus, jonka saat huoltotilauksen tekemisen yhteydessä.
Lue Postin pakkaamisohjeet täältä.
Kun laitteesi huolto valmistuu, lähetämme sen takaisin veloituksetta.

Ilmainen postitus koskee ainoastaan takuun ulkopuolisia huoltoja, ja on saatavilla kun valitset toimipaikaksi Kampin (Helsingin), Tampereen tai Jyväskylän. Voit valita näistä lähimmän toimipisteen riippumatta siitä, missäpäin Suomea asut.

Huomioithan että ilmainen postitus ei koske yrityksiä eikä jälleenmyyjiä.

Tagit: ilmainen, pakkaus, posti, postitus, toimitus

Yrityksellämme on yli 100 kpl viallista virtapistoketta, miten toimimme?

Voitte varmistaa vialliset virtapistokkeet sekä tilata uudet suoraan kotisivuillamme täältä.

Varmistattehan että olette lukeneet sivulla olevat ohjeet ennen tilausta.

Tagit: 100, vaihto-ohjelma, virtapistoke, yritys

MacBook Pro:n video-ongelmien korjauksen laajennusohjelma

Applen tutkimusten mukaan pienessä osassa MacBook Pro -järjestelmiä saattaa esiintyä kuvanlaatuongelmia tai niissä ei näy kuvaa ollenkaan tai järjestelmä saattaa käynnistyä uudelleen odottamatta. Nämä MacBook Pro -järjestelmät on myyty helmikuun 2011 ja joulukuun 2013 välillä.

mcarella korjaamme tällaiset MacBook Pro -järjestelmät maksutta.

Lisätietoja malleista, joissa ongelmia esiintyy, sekä käytettävissä olevista huoltovaihtoehdoista voit lukea Applen sivuilla täältä.

Tagit: apple, kuvanlaatu, laajennusohjelma, macbook, macbookpro, nvidia, pro, video, video-ongelma

Applen virtapistokkeen vaihto-ohjelma

Apple on saanut tietoonsa, että joissain hyvin harvinaisissa tapauksissa Applen virtapistokkeen kaksi piikkiä voivat katketa ja aiheuttaa sähköiskun vaaran. Voit tuoda vialliset pistokkeet mihin tahansa toimipisteeseemme, niin vaihdamme ne odottaessa uusiin.

Voit postittaa vialliset virtapistokkeet myös minkä tahansa huoltotyön yhteydessä. Merkitse viallinen virtapistoke lisätietoihin tilausta tehdessäsi, niin postitamme tilalle uuden huollosta valmistuneen laitteen mukana.

Huomioi että huolto-ohjelma koskee ainoastaan laturin virtapistoke-osaa.

wallplughead1-1024x173

Lue Applen tiedote täältä.

Virtapistokkeiden varastotilanne: Helsinki: hyvä, Tampere: kohtalainen, Jyväskylä: kohtalainen, Oulu: hyvä.

Huomio!
Jos kyseessä on 20-99 kpl viallista virtapistoketta, voi kyseiset pistokkeet palauttaa veloituksetta. Lue ohjeet .

Yritykset joilla on useampi kuin 100 kpl viallista pistoketta, voivat tehdä tilauksen yritysasiakaspalvelumme kautta. Lue ohjeet ja tee tilaus täältä.

Uusi virtapistoke

Uusi virtapistoke

Viallinen virtapistoke

Viallinen virtapistoke

Tagit: apple, pistoke, vaihto-ohjelma, viallinen, virta, virtapistoke

Voiko Apple Watchiin vaihtaa lasin?

Ei. Applen huoltomalli vaatii Apple Watchin korjauksessa täyden laitevaihdon. Siten koko laite vaihdetaan korvaavaan laitteeseen.

Tagit: apple, lasi, vaihto, Watch

Pitääkö puhelinta lähettäessä huoltoon laittaa mitään muuta mukaan?

Ei. Jos ei lisätarvikkeessa (esim. laturi) ole jotain vikaa jonka uskoo liittyvän puhelimen vikaan, ei tarvitse lähettää mitään tarvikkeita huoltoon paitsi itse laite.

Tagit:

iPad näyttöni on halki, korvaako vakuutus tämän ja mitä minun pitäisi tehdä?

Jos sinulle on vakuutus laitteesi tai kotivakuutus, pyydämme ottamaan yhteyttä vakuutusyhtiöösi jotta voit varmistaa mitä vahinkoja vakuutus kattaa.

mcarella iPadin näytön korjaaminen vaatii laitteen vaihdon, katso hinnat täältä.

 

Tagit: ipad, lasi, näyttö, vakuutus

Miten Find My iPhone / Etsi iPhoneni (FMI) deaktivoidaan / otetaan pois päältä?

“Find my iPhone” (Etsi iPhone)-toiminnon poiskytkeminen

Applen huoltoprosessi vaatii, että iOS-laitteiden “Find My iPhone”-toiminto on kytketty pois päältä laitteen ollessa huollossa. Sama koskee myös Apple Watch -huoltoja ja Apple Watch:in liitettyjä (yhdistettyjä) laitteita.

Voit sammuttaa “Etsi iPhone”-toiminnon, joko iOS-laitteesi asetuksista tai etänä osoitteesta: http://www.icloud.com/find

(voit suurentaa kuvat klikkaamalla)

Ohjeet toiminnon poistamiseen iOS-laitteessa:

1. Avaa “Asetukset”

FMI_settings_icon

 

2. Valitse “iCloud”

FMI_main_settings

 

3. Valitse “Etsi iPhoneni”

FMI_setting

 

4. Sammuta “Etsi iPhoneni”

FMI_fmi

 

5. Syötä iCloud-salasanasi ja valitse “Pois päältä”

FMI_pass

 

Laitteesi “Find My iPhone”-toiminto on nyt poistettu käytöstä.

 

Miten toimin, jos olen unohtanut Apple ID salasanani?

Jos olet unohtanut salasanasi, voit saada salasanan palautuksen Apple ID -rekisteröinnin vaiheessa antamaasi palautussähköpostiin.
Voit nähdä kyseisen osoitteen painamalla nimeäsi iCloud-valikossa ylläolevien ohjeiden kohdalla 3.

Salasanan uusimisen voit pyytää suoraan osoitteesta:

http://iforgot.apple.com

Jos et pysty poistamaan toimintoa käytöstä suoraan omassa laitteessasi, sammuta laite niin että verkkoyhteys katkeaa tai pistä laite lentokonetilaan, ja poista se sitten “Etsi iPhoneni” ‑luettelosta iCloud.com-palvelussa osoitteessa:

http://www.icloud.com/find

Voit myös lukea aiheesta lisää Applen tukisivuilla:
https://support.apple.com/kb/PH2702?locale=fi_FI

 

Ohjeet toiminnon poistamiseen käytöstä iCloud-verkkopalvelun kautta:

1. Katkaise laitteen virta tai pistä laite lentokonetilaan.

2. Syötä sähköpostiosoitteesi ja salasanasi www.icloud.com/find -sivulle

FMI_iCloud_1

 

3. Valitse “Etsi iPhoneni” / “Find My iPhone”

FMI_new2_findI

 

4. Valitse “Kaikki laitteet” / “All devices” ja klikkaa laitetta josta haluat poistaa toiminnon käytöstä

FMI_new2_list

 

5. Valitse “Poista tililtä” / “Remove”

FMI_new2_iphoneremove

 

6. Vahvista toiminnon poisto laitteesta valitsemalla “Poista” / “Remove”

FMI_new2_remove

Kun laite ei enää näy sivustolla, on laite poistettu “Find My iPhone”-palvelusta.

Huomioi, että laite ei saa olla verkkoyhteydessä. Tämän voi varmistaa sammuttamalla laitten tai sen verkkoyhteys.

 

Huomio: Voit poistaa iOS-laitteesi myös tyhjentämällä sen ensin.

Lue tarkalleen miten täältä ja seuraa ohjeita kohdasta “Poista sellainen laite, jota sinulla ei enää ole”.

Voit myöhemmin palauttaa laitteen iCloud- tai iTunes-varmuuskopiosta.

 

Ohjeet toiminnon poistamiseen Mac-tietokoneessa:

Valitse Omenavalikko >> Järjestelmäasetukset >> iCloud ja poista valinta “Etsi Macini” ‑valintaruudusta.

 

Voit myös lukea aiheesta lisää Applen tukisivuilla.

Applen sivuilla voit myös saada asiantuntijan apua.

Puhelimitse saat suoran yhteyden Applen tukipalveluun ilmaisesta palvelunumerosta: 0800 96372.

Voit myös saada suoraa teknistä tukea maksullisesta palvelunumerostamme 0600 418 712 (1,82€ / min pppvm) arkisin klo 09-17.

Tagit: etsi, find my iphone, fmi, iphone, iphoneni, toiminto

En löytänyt kysymykseeni vastausta täältä, mihin voin olla yhteydessä?
Harmi ettei sivuiltamme löytynyt vastausta. Ehdota mielellään mihin kysymykseen et löytänyt vastausta, niin voimme sen kirjata tänne ja samalla tietysti vastata kysymykseesi. Voit lähettää viestin täältä.
Vaihtoehtoisesti voit myös käydä jossain toimipisteessämme, lähettää viestiä Facebookin kautta tai soittaa asiakaspalveluumme, 0600 418 712 arkisin klo 08-19.

Tagit: asiakaspalvelu, kysymys, puhelin, sähköposti, viesti, yhteydenotto, yhteys

Teiltä soitettiin minulle, kuka on soittanut ja miksi?

mcaren teknikko on mahdollisesti yrittänyt ottaa yhteyttä tilauksen suhteen. Jos olet jättänyt Apple-laitteen huoltoon meille, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 020 766 1670 (arkisin 08-19).

Voitte myös katsoa tietoa tilauksestanne oma.mcare.fi sivulla tai tarkistaa sähköpostinne. Siellä voitte myös vastata suoraan teknikon kysymykseen.

Tagit: puhelu, yhteydenotto

Miten toimin jos haluan puhua Applen tuen kanssa?

Applen Eurooppalaisen käyttäjätuen tavoittaa numerosta 0800 96372. Voit lukea lisää Applen tuesta täältä.

Tagit: apple, käyttäjätuki, tekninen tuki, tuki

Sain lainapuhelimen / vuokralaitteen kun jätin omani huoltoon, nyt puhelin ei toimi.

Pahoittelemme että laitteesi ei toimi. Testaamme kaikkien laitteiden perustoiminnot ennen kuin nämä luovutetaan, mutta joskus voi olla että laitteeseen ilmestyy joku vika.

Voit toki tulla heti takaisin toimipisteeseen niin otamme laitteen vastaan. Vaihtoehtoisesti voit jättää soittopyynnön täällä.

Tagit: laina, lainapuhelin, laite, reklamaatio, rikki, vaihto, vaihtolaite, valitus

Sain vaihtolaitteen ( iPhone / iPad, Apple Watch ) huollon yhteydessä, ja nyt vaihtolaite ei toimi.

Pahoittelemme, että laitteesi ei toimi. Kaikki vaihtolaitteet tulevat suoraan Applen tehtaalta, ja ovat kunnostettuja uudenveroisia laitteita. Testaamme kaikkien laitteiden perustoiminnot ennen kuin nämä luovutetaan, mutta joskus vaihtolaitteessakin saattaa olla jokin vika, aivan kuten uudessakin laitteessa.

Voit toki tulla heti takaisin toimipisteeseen niin otamme laitteen vastaan. Jos olet lähettänyt laitteen postitse niin pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse numeroon 020 766 1670 niin he auttavat sinua lähettämään laitteesi takaisin meille. Vaihtoehtoisesti voit jättää soittopyynnön täällä.

Tagit: apple, ipad, iphone, laite, reklamaatio, rikki, vaihto, vaihtolaite, valitus, Watch

Mac -tietokoneeni ( Mac, MacBook, MacBookAir, iMac ) pitää outoa ääntä, mikä siinä on vialla?

Tähän on vaikea vastata tutkimatta laitetta. Kaikki diagnoosit Maceille ovat täysin ilmaisia mcarella, joten voit vaivattomasti ja riskittömästi jättää koneesi diagnosoitavaksi johonkin toimipisteesemme, tai tehdä huoltotilauksen ja lähettää laitteesi postitse. Jos haluat teknistä tukea voit myös soittaa 0600 418 712 ja puhua suoraan mcaren sertifioidun Apple-teknikon kanssa. Puhelun hinta on 1,82€/minuutti ppvm.

Tagit: diagnoosi, ilmainen, mac, tekninen tuki, tietokone, tuki, vika

Ostin puhelimen Soneralta / DNA:lta / Elisalta, voinko huoltaa laitteen teillä?

Ehdottomasti. mcare huoltaa kaikkien operaattoreitten laitteilta, riippumatta mistä sen olet ostanut. Tilaa huolto suoraan täältä.

Tagit: dna, elisa, huolto, operaattori, sonera

Voinko jättää vahinkovakuutukseeni liittyvän laitteen teille huoltoon?

Kyllä. Huollamme laitteita vakuutusyhtiöstä tai operaattorista riippumatta. Voit myös saada kustannusarvion vakuutusyhtiötäsi varten ja joissain tapauksissa otamme suoraan yhteyttä heihin. Kysy lisää toimipisteestä kun jätät laitteesi tai vakuutusyhtiöltäsi. Voit myös mainita suoraan että haluat huoltaa laitteen mcarella kun olet yhteydessä vakuutusyhtiöösi.

Tagit: fennia, if, operaattori, pohjola, vahinko, vakuutus, vakuutusyhtiö

Jätin laitteeni huoltoon Giganttiin ja sain sieltä tilausnumeron, voinko seurata tilausta mcaren kautta?

Kyllä, voit seurata huoltosi tilaa osoitteessa oma.mcare.fi. Anna joko laitteesi sarjanumero tai sukunimesi ja tilaus- tai viitenumerosi sivulle niin saat tarkemmat tiedot tilauksesta.

Tagit: Gigantti, huolto, huoltotilaus, seuranta, tila, tilaus

Olen tilannut laitteen Vihreän Omenan kautta, voinko noutaa laitteen mcarelta?

Voit ottaa suoraan yhteyttä Vihreään Omenaan, jotta saat tarkat tiedot ostetusta laitteesta. Voit tavoittaa Vihreän Omenan arkisin klo 9-15 numerossa 020 770 5290 tai kotisivuilla www.vihreaomena.net

Tagit: nouto, omena, vihreä, vihreäomena

Minulla on laite, mutta ei kuittia siihen. Voinko kuitenkin huoltaa laitteeni teillä?

Kaikki takuunalaiset sekä takuun ulkopuoliset (maksulliset) huollot onnistuvat mainiosti ilman kuittia. Virhevastuutapauksissa mukaan tarvitsee ostokuitin.

Takuuhuollot voimme hoitaa jos saamme laitetiedot ja voimme varmistaa että laite on edelleen takuun alla. Ota yhteyttä lähimpään toimipisteeseen tai tee huoltotilaus kotisivujemme kautta niin saat selville laitteen takuutiedot.

Tagit: kuitti, laite, takuu, takuuhuolto

Löytyykö mcare Facebookista / somesta?

Kyllä, käy tykkäämässä Facebook-sivustamme!

Meillä on myös Twitter ja LinkedIn -sivut.

Tagit: facebook, linkedin, mcare, media, some, twitter

Miten ilmainen noutopalvelu toimii?

Tarjoamme Helsingin asiakkaillemme ilmaisen noudon Apple-laitteille, Helsingin kehä III:n sisällä arkisin klo 9-16. Automme voi noutaa laitteesi aamu- tai iltapäivisin klo 9-13 tai 12-16 välisinä aikoina.

Voit pyytää noudon työpaikaltasi tai kotiosoitteestasi varaamalla ajan kun teet huoltotilauksen. Palvelu koskee kaikkia Apple-laitteita.

Lue palvelun ehdot sekä enemmän tietoa palvelusta täältä.

 

Tagit: